Vastaus käyttäjän palautteeseen

Saamme välillä käyttäjiltä palautetta, mikä on hyvä asia. Palautteiden pohjalta pystymme paremmin kehittämään palvelua, jotta se olisi mahdollisimman toimiva. Tässä vastauksia hiljattain tulleisiin kysymyksiin/kommentteihin duuniportaalin käyttäjältä.

 

Käyttöohje on epäselvä.

Duuniportaalilla on monen tyyppisiä käyttäjiä. Ohjeet on tehty siksi, että vähäisilläkin IT-taidoilla työnhakija pystyisi olemaan aktiivinen työllistymisessä, rekisteröityisi ja tekisi työnhakuilmoituksen.

Voiko työnhakuilmoituksessa valita useamman toimialan, koska työkokemus voi täsmätä muillekin toimialoille?

Voi tehdä useamman ilmoituksen kullekin toimialalle erikseen. Ilmoitusten määrää ei ole rajoitettu. Tällöin saa myös tarkemmin räätälöityä työnhakuilmoituksen osaamisen mukaiseksi.

Voiko helsinkiläinen työnhakija liittyä palveluun?

Palvelu on tarkoitettu vain duuniportaalissa mukana olevien kuntien työnhakijoille, kunta määritellään rekisteröitymisvaiheessa postinumeron perusteella.

Voiko työnhakuilmoituksessa valita useamman kunnan?

Työnhakuilmoituksen voi määritellä näkyväksi joko kunta kerrallaan, tai raksimalla kaikki kunnat. Ilmoitukset näkyvät vain ilmoituksessa määriteltyjen kuntien sivuilla, katso esimerkit alla.

Esikatseluikkuna epäselvä "Työnhakuilmoitus" ja "Käyttäjän profiili" –ikkunan osalta?

Esikatselutoiminto on mm. yksi duuniportaalin kehityskohteista, joita suunnittelemme parhaillaan.

Ilmoituksen julkaisun ”tallenna” ja ”julkaistu” selityskohta on sekava. Käyttäjä ei tiedä onko ilmoitus julkaistu vai pitääkö nappulaa painaa uudelleen. Moderoinnista ei myöskään ole mainintaa tässä kohtaa.

Ohjeessa on pääpiirteittäin ohjeet ilmoituksen julkaisusta, pahoittelut, jos käyttöliittymän sanavalinnat ovat aiheuttaneet mielipahaa. Tekstit on pyritty pitämään lyhyinä.

Palveluun on lisätty popup-ikkuna, jossa kehotetaan tekemään erikseen työnhakuilmoitus, pelkkä profiilin teko ei riitä! Miksi näin?

Duuniportaali-palvelu on tehty palvelemaan sekä työnantajia että palvelussa mukana olevien kuntien työnhakijoita. Siksi palveluun täytyy ensin rekisteröityä, jotta nämä kriteerit saadaan varmistettua. Tällöin myös kerran rekisteröidyttyäsi pystyt myös tekemään useita eri toimialan ilmoituksia osaamisesi ja työkokemuksesi mukaisesti, eikä jokaiseen tarvitse syöttää perustietoja erikseen. Tämä ikkuna on myös yksi kehityskohteistamme.

Miten "Hae ilmoituksista" -kenttä toimii? Ei löydä esim. sanaa "ketterä"  

’’Ketterä’’ tai ’’kette’’ -haulla löytyy alla oleva ilmoitus. Täytyy huomioida, että jos juuri tehtyä työnhakuilmoitusta ei ole vielä julkaista moderaattorin toimesta, ei se silloin löydy ilmoituksista.

Ohjelma ei löytänyt myöskään tavallista sanaa "toimistotyöntekijä" mutta haulla "toimistoty" löytyy myös "toimistotyöntekijä"!  

Toimistotyöntekijä ei ole mihinkään ilmoitukseen kirjoitettu tuossa sanamuodossa. Ne ilmoitukset missä ko. sana on, on kirjoitettu kauttaviivan kanssa yhteen, jolloin järjestelmä ei tunnista sitä sellaisenaan. Mm. tämän vuoksi haku toimii myös lyhennetyillä sanoilla.

Käyttäjätilastoa marraskuuhun 2017 mennessä: Rekisteröityneitä työnhakijoita 1 411, Rekisteröityneitä työnantajia 354, Istuntoja 39 676, Käyttäjiä 23 319, Sivun katseluja 150 430. Minua kiinnostaa, onko tämän "palvelun" kautta löytynyt työpaikkoja tai työtekijöitä?

Työpaikkailmoitukset ovat voimassa kuukauden ja ne poistuvat määräajan umpeuduttua, määräaikana työntekijän löytäneet ilmoitukset on merkitty harmaalla värillä, mikäli työnantaja on päivittänyt tiedot työntekijän löytymisestä. Tällä hetkellä 24 työpaikkailmoitusta on merkitty täytetyksi, tässä lukemassa on mukana vain ne ilmoitukset, joiden määräaika on voimassa (1 kk). Lisäksi useat duuniportaalissa ilmoitetut työpaikat esim. rekryfirmat, joita haetaan jonkin muun järjestelmän kautta, eivät näy tässä lukemassa.

Missä voin antaa palvelusta palautetta?

Kuntakohtaiset yhteystiedot löytyvät sivun alaosasta.